woensdag 5 februari 2014

Too hot hot hot

Toen ik vanmorgen opstond in de Refuge Creux de Lachat wist ik het wel. -1 graad op 1350 m : veel te warm. Ik zou vandaag vooral dalen en hoe lager hoe warmer dus die buitjes die voor vandaag voorspeld waren... dat zou regen en papsneeuw worden.
In de voormiddag bleef ik zolang mogelijk op het plateau. Met oa. een omwegje langs het enige meertje van de Bauges, nu helemaal dichtgevroren. Een klein ding, niet meer dan een vijver. De Bauges bestaan uit kalkrots dus alle rivieren en meren zitten ondergronds in grotten.
Volgende doel : eten kopen. In het eerste dorpje Lescheraines was het winkeltje dicht. In het tweede dorp Bellecombes ook (maar daar mocht ik langs de achterdeur binnen en werd ik bediend door de madam van het cafeetje ernaast. Oef!).
Terug de papsneeuw in die steeds dikker begon te vallen. Dat wordt hard sporen morgen.
Gelukkig mag ik in de gîte van Leschaux ook de eetzaal gebruiken om spullen te drogen, op mijn slaapkamertje zou het niet lukken. Alles is nat (van een beetje wak tot helemaal doorweekt of iets ertussen).
Met al dat omlopen naar winkeltjes had ik wel een gevarieerde tocht. Maar het bezoekje dat ik had gepland aan een ondergronds meer ... viel in het water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten