zondag 2 februari 2014

Spannend - Sneeuw aan de horizon

Een déjà-vu. Een kleine 3 maand geleden stond ik klaar voor een trektocht door Engeland, die reuze meeviel. Zie hier. Nu staat de rugzak opnieuw klaar, maar met meer warme kleren en met raquettes. Het doel is een veel wandeling van een 2 weken in de Jura.

De meeste mensen trekken door de Jura met langlaufski's. Langlaufen is in de Jura even normaal als fietsen bij ons : het kleinste kind kan het. Ik kies voor raquettes : veel trager ... maar veel meer vrijheid om zelf een route te zoeken.

De radio is vol van sneeuwellende en extreem hoog lawinegevaar in Oostenrijk. De Jura is veel lager, is veel minder steil en is veel meer bebost. Er zijn dus maar enkele plekken waar er ooit in de voorbije paar 100 jaar lawines geweest zijn. Geen lawinegevaar dus (ik blijf weg van die paar plekken).

Ik ben opnieuw vol verwachting wat het zal geven. Heel mooi - heel koud -
heel rustgevend ?

4 opmerkingen:

  1. Veel succes en geniet met volle teugen!
    Wij volgen jou terug op de voet via deze blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, veel wandelgenot Bert! Geniet ervan!
    Grtjs van Vanya&Saar en rakkertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze paden hebben bijna gekruist!
    Ikzelf ben net terug van toerski/lawinecursus in de Valais: Siviez, Nendaz, Nax, Avronnaz, ... je welbekend. Hoewel mijn trip (te) kort was, heb ik er toch opnieuw ook dat shot natuurpracht en -beleving gekregen ;-)
    Veel plezier ginder!

    BeantwoordenVerwijderen