woensdag 5 februari 2014

Helemaal alleen in een prachtige berghut

Prachtig wandelweer vandaag. Het weerbericht sprak over zwaar bewolkt en een beetje motregen, maar dat was dus voor beneden in de vallei. Toen de bus me afzette in Le Revard klaarde het al wat open en de rest van de dag bleef het behoorlijk zonnig met af en toe een mistflard. Bij de uitzichtspunten (Croix des Bergers, Col de Cochette) kon je mooi neerkijken op de wolken beneden.
De hut van Creux de Lachat was het einddoel vandaag. Ik wou hier heel graag slapen maar dat lukte eerst niet want de mensen van de hut wilden van een lege hut profiteren om eens zwaar te gaan shoppen om de voorraad aan te vullen / eens een nacht bij de kindjes door te brengen. Een paar dagen geleden bellen ze op of ik toch niet wou. Natuurlijk!!!!! Maar dan moest ik zelf koken en zo. Geen probleem!!!!
Dus heb ik hier de hut voor mij alleen. Er is niks afgesloten : dat soort vertrouwen heb je alleen nog in de bergen.
De bevoorrading gebeurt te voet met de rugzak, vanop een parking op 2 uur stappen. Bergaf neemt de gardien een sleetje (heb ik net geen foto van).
Een prachtig gelegen plek. Geen modern comfort en vannacht waarschijnlijk beeeeerekoud, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door het "echte" eten dat hier klaarstaat en de immense rust en het uitzicht.
Bij zonsondergang komt de Mont Blanc even piepen. 's Nachts zie ik voor het eerst in jaren de Melkweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten